Forbrugernes ansvar i forhold til, hvad de putter på deres middagstallerken.
Fra "Ny landbrugspolitik"
Gå til projektet
Jeg synes, man bl.a. kan appellere til forbrugernes medansvar for kvaliteten af vores fødevarer, og hvad vi putter i munden. Hvis vi som forbrugere ikke stiller krav om og støtter landbruget ved at købe danske, sunde og gode økologiske råvarer, kan vi heller ikke forvente, at disse bliver produceret og solgt i butikkerne.
Vi skal selvfølgelig også kræve, at de forskellige støtteordninger til landbruget i langt højere grad retter sig mod sundhed og økologi, så det bliver lettere for forbrugerne at vælge de sunde og økologiske fødevarer.
Pesticiderne skal forbydes og ud af dyrkningen af vores fødevarer, og der skal i stedet fokuseres på sunde dyrkningsmetoder, som kan erstatte behovet for pesticider.
På landbrugsskolerne skal det være et krav, at de i langt højere grad underviser i økologiske dyrkningsmetoder.
