Spring til hovedindhold
Vores DN Hjem

Landbrugspolitik

Fra "Ny landbrugspolitik"

Gå til projektet

Kære DN

I har allerede en god landbrugspolitik, som jeg er fuldt enig i.

jeg vil gerne tilføje, at der i en ny politik kunne komme krav om, at landmændene skal plante læbælter på mindst tre rækker træer med hvidblomstrende buske som en del af dem. (Slåen, mirabelle, skovabild, hvidtjørn).

Der kunne til at starte med være et krav om, at de skal plante træer og buske rundt om deres stalde og lader. Det ville ikke tage plads for deres dyrkning, men ville alligevel give lidt liv omkring området, især af fugle.

Da jeg fik tilladelse til at bygge en ridehal af Aalborg kommune tilbage i 2012, var det et krav, at jeg plantede læbælter rundt om hallen, for at gøre den mindre skæmmende i landskabet. Det har jeg naturligvis gjort og træer/buske er vokset godt til. Jeg synes, at det er et rimeligt krav. Landmændene i mit lokalområde har tilgengæld ingen beplantning omkring deres lader, hvilket undrer mig.

Et krav om beplantning ville være rimeligt at stille landmændene og dermed også skæmme for deres bygninger. Dog er åbne kvægstalde ikke en mulighed, men andre lader/ stalde er.

vi mangler beplantning i det åbne land og næste skridt er naturligvis også at stille det som et krav omkring dele af markerne.

Bedste hilsener Maria Elbæk.

Kommentarer

for at kommentere.
Antal likes i alt: 2, total dislikes: 0
. Log ind for at stemme.

Del

Sendt af

Nuværende status

foreslået